söndag 12 september 2010

Livet - vart är du?

Det är så mycket som rör sig och som vill komma ut, men det är svårt att få ner det på papper - på pränt. Det låter bra i  huvud men det ser så konstigt ut på pappret - varför är det så? Varför förstora man upp även det lilla? Det är väl bara att göra?
Just nu är jag bara - menar att jag bara flyter med- följer strömmen, reflekterar JA men mer då?
-jag vill vara, vara i nuet - leva - verkligen leva och det gör jag inte just nu känns det som - mitt liv far - flyger bara förbi och vad har jag gjort med det? vad blev det av mig? Det skrämmer mig - men hur ska jag börja leva?

Jag vet vad jag vill men hur ska jag få fram det - hur ska jag komma dit? Är det svårt el är det bara jag som gör det svårt? Är det jag själv som hindrar mig från att leva, att komma dit jag vill? Jag tycker ju att jag har verktygen och det låter bra när man pratar om det men sen när man ska ta tag i det verkar det så avlägset - långt borta och ouppnåeligt.

Men jag måste komma framåt - livet bara går just nu och det känns meningslöst menar inte att jag vill avsluta men jag vill känna mening - känna glädje igen...Å intebara för en kort stund utan länge, bevarlig känsla...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.