söndag 12 september 2010

Min luft - Livet luft

 Det regnar ute men det känns som det är mina tårar som faller ner från skyn - men är jag ledsen? vad är jag ledsen över? det vet jag inte - kan inte ta på det - det känns bara som en klump som växer inom mig? jag kan inte förklara när någon frågar vad är du ledsen över? jag vet inte - men hur ska jag ta reda på det? hur ska jag komma till rätsida med det?

Glädje - vad är glädje? för mig är glädje att spela teater- glida in i en annan verklighet att vara i det nuet. Glida runt -glida ut på scenen. Jag strävar inte att vara skådespelerska i den bemärkelsen - teater för mig är livet - luften jag andas - inte livnära mig på det - bli känd - det är inte det viktigaste, det har ingen betydelse - jag vill bara lukta, känna teaterns makt i mina ådror. Få uttrycka det jag känner, tycker och tänker.

teater är godis för min själ...jag lever uttrycker mig, är i rollen, kan vara mina egna el andra texter jag tolkar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.