söndag 12 september 2010

Masker

Vi bär alla masker - i vardagen och till fest. En del döljer sig alltid bakom sin mask. Men vågar du visa ditt rätta jag? Vad är det som döljer sig bakom din mask? vågar du visa? längtar du efter att visa vem du är? Jag längtar och jag strävar efter att hitta mig själv - mitt verkliga jag. Min själv längtar att få blomma ut sina vackraste blommor.

Jag är jag och visst jag bär min mask - det är bara för vissa som jag visar mitt rätta jag för. Men det handlar nog om att våga. Våga vara i nuet, ge den andra rätt- rätten att se dig. Många tror de känner mig, mitt riktiga jag men vem är det? Jag letar själv efter vem jag är. Jag letar livet, lusten att leva - våga leva till fullo.

Nu menar jag inte att jag spelar ett spel, ljuger om vem jag är - utan det jag menar är att vi alla bär masker medvetet el omedvetet - vi visar upp de vi vill visa. Jag är jag men vi är alla olika jag i olika situationer och tillfällen...

Teatermasken den vackraste av alla masker

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.